Kvalitet vs. kvantitet spavanja

Kvalitet vs. kvantitet spavanja

By | 2018-08-28T14:07:14+00:00 August 28, 2018|Tags: , , , , , , , , , |0 Comments

Saznajte koliko dugo i na koji način je važno spavati.

Kada ljudi sebi postavljaju cilj koliko da spavaju, obično razmišljaju o vremenu koje provedu spavajući. To je dobra polazna osnova da biste iskoristili maksimalno vreme koje provedete zatvorenih očiju. Otkrijte kako da iskoristite oba efekta spavanja i probudite se podmlađeni.

Šta treba da znate o količini spavanja

Prosek spavanja koji se preporučuje tokom noći je između 7-9 sati sna. Ali u suštini, mladima između 18-25 godina starosti nekada je dovoljno 6 sati sna, dok je nekima potrebno između 10 i 11 sati da bi se probudili regenerisani.

Zbog ljudske različitosti, sami treba da procenite da li Vam je dovoljno 8 sati, ili 1-2 sata duže ili kraće.

Merenje kvaliteta spavanja

Nasuprot kvantitetu spavanja, kvalitet spavanja referiše koliko dobro spavate. Za odrasle, kvalitetno spavanje znači da ste zaspali za 30 minuta ili kraće nakon što ste legli, da se niste tokom noći budili više od jednog puta, i da ste se vratili spavanju najduže za 20 minuta ukoliko ste se probudili.

Sa druge strane, loš kvalitet spavanja znači da ste ostali da zurite u plafon i „ brojite ovce“. Isto to bi se moglo reći za teškoće da zaspite, nemirno spavanje i rana buđenja.

Savršena formula

Da biste na najbolji mogući način iskoristili san, bitan je i kvalitet i kvantitet. U najvećoj meri kvalitet spavanja zavisi od dušeka i jastuka na kom spavate. Dobra podloga za spavanje i odgovarajući jastuk, koji su savršeni za Vaše konture tela omogućiće da spavate bez prekida. Budićete se odmorni, bez bola i ukočenosti. Možete izabrati između tradicionalnih i anatomskih jastuka, između tvrđih i mekših dušeka, sve u zavisnosti od toga kako volite i kako baš lično Vama odgovara.

Naravno, kvalitet spavanja je mnogo teže izmeriti od kvantiteta spavanja. Ako ste škrti na količini spavanja, teško ćete funkcionisati, loš kvalitet sna može uticati na to da se osećate iscrpljeno tokom narednog dana i čak uticati na to da izmenite svoj tipičan okvir razmišljanja.

Dobar kvalitet spavanja sa druge strane, može uticati na Vaše raspoloženje još bolje jer spavanje koje nije isprekidano omogućava dovoljnu količinu okrepljujućeg sna.

Ukoliko ste zabrinuti, konsultujte svog doktora. Lekari preporučuju vežbanje ili kontrolu količine i vrste tečnosti koju popijete uveče pred spavanje jer to može unaprediti Vaše mogućnosti da se veoma dobro odmorite.

Leave A Comment

Vaš komentar

Ime

Email

PRIJAVA ZA NEWSLETTER

Budite u toku sa našim akcijama, novitetima i čitajte besplatne savete o zdravlju, spavanju i uređenju doma