Beba Vam krade san? Bez brige

Beba Vam krade san? Bez brige

By | 2018-05-18T10:51:35+00:00 May 15, 2018|Tags: , , , , , |0 Comments

Iako je dete nešto najlepše što jednom roditelju može da se dogodi, niko ne može da porekne da noći mogu da budu izuzetno naporne, pogotovo kada je beba veoma mala, te se budite na svaki njen trzaj i šum.

Nije u pitanju samo buđenje, problem je u tome kako ponovo zaspati.

Predlažemo vam nekoliko jednostavnih saveta koji mogu pomoći da zaspete što brže i kvalitetnije.

 

Opustite um i telo

Kada se vratite u krevet nakon što ste nahranili i umirili svoje detence, lezite mirno, namestite se u što udobniji položaj i dišite veoma lagano i duboko. Na internetu možete pronaći brojne vežbe disanja koje će pomoći da se opustite, a možete koristiti i tehnike vizualizacije: zažmurite i zamislite sebe na mirnom, tihom mestu kao što je peščana plaža ili vrh planine. Pokušajte da osetite okruženje svim svojim čulima. Udovoljite sebi time što ćete za popodnevni odmor nabaviti kvalitetan naddušek koji će zasigurno odigrati veliku ulogu u opuštanju mišića i relaksaciji, posebno ukoliko je ergonomski model u pitanju.

Ignorišite sat

Što više budete brojali minute koje ste proveli u prevrtanju po krevetu, sve je manja mogućnost da ćete uskoro i zaspati. Okrenite telefon ekranom ka dole, zaklonite zidni sat i sve druge uređaje na kojima možete videti koliko je sati i koliko dugo ste budni ili, još gore, za koliko sati treba da ustanete.

Mislite o stvarima koje su obeležile dan

Zaboravite na brojanje ovčica – mirno lezite i pokušajte da nabrojite između tri i pet događaja koji su Vam ugrejali srce tog dana. Bilo gugutanje ili nova reč koju je Vaše dete naučilo, poruka od dragog prijatelja ili omiljeni sladoled koji ste podelili sa partnerom, verujte – nijedna od stvari koje Vas čine srećnim nije nevažna. Istraživanja su pokazala da će ovakva praksa da Vas umiri i brže dovede do stanja koje prethodi dubokom snu.

Ustanite iz kreveta

Ako Vam deluje da čitavu večnost pokušavate da zaspete ponovo (granica je oko 20 minuta), ustanite iz kreveta i idite u drugu prostoriju. Bacite se na kauč, u udobnu fotelju ili na bilo koje drugo mesto gde možete da se opustite ili uspavate. Čitajte knjigu, popijte blag čaj od kamilice ili slušajte tihu muziku. Izbegavajte gledanje televizora ili čačkanje telefona i tableta, jer može imati samo negativan efekat.

 

Leave A Comment

Vaš komentar

Ime

Email

PRIJAVA ZA NEWSLETTER

Budite u toku sa našim akcijama, novitetima i čitajte besplatne savete o zdravlju, spavanju i uređenju doma