Budite jači od hrkanja

Budite jači od hrkanja

By | 2018-01-31T10:27:54+00:00 January 23, 2018|Tags: , , , |0 Comments

Hrkanje je veoma česta pojava, a pogađa čak polovinu odraslih osoba, kako stalno, tako i periodično. Kada je u pitanju hronično hrkanje, ne samo što će u potpunosti „izludeti“ osobu sa kojom delimo krevet ili sobu, već značajno može umanjiti kvalitet spavanja i osobe koja hrče. Pored toga, hronično hrkanje može biti i pokazatelj nekog mnogo ozbiljnijeg problema, kao što je opstruktivna apnea spavanja.

Pročitajte nekoliko saveta koji mogu pomoći da svoje hrkanje svedete na minimum.

 

 

Spavajte na boku

Ako spavate na leđima, Vaš jezik može „zapasti“ u grlo i delimično blokirati disajne puteve, što dovodi do otežanog disanja i bučnog krkljanja koje prepoznajemo kao hrkanje.

Ako Vam je teško da se naviknete na promenu položaja spavanja, „maznite“ trik od trudnica – postavite jastuk iza leđa, kako biste sprečili da se prevrnete na leđa tokom spavanja.

Oslobodite nos

Sve što bi moglo da blokira protok vazduha kroz Vaš nos, od alergija do oblika nozdrva, može uticati na način disanja tokom sna. Pokušajte sa flasterima za hrkanje koji pomažu da se oslobode disajni putevi.

Izbegavajte alkohol pre odlaska u krevet

Vodite računa o tome da ukoliko alkoholno piće popijete manje od dva sata pred spavanje, velike su šanse da Vas očekuje veoma bučna noć. Alkohol ne samo što ugrožava redovnost spavanja, već otežava opuštanje mišića u grlu, što dovodi do hrkanja.

Otkrijte svoju muzikalnu stranu

Pevanje ili sviranje određenih duvačkih instrumenata može da smanji rizik od opstruktivne apnee spavanja i može biti veoma efektivno pri smanjenju hrkanja, najverovatnije zbog toga što se prilikom sviranja duvačkih instrumenata razvijaju mišići gornjih disajnih puteva.

Posavetujte se sa lekarom

Ukoliko je Vaše hrkanje hronično, budite se neispavani i dodatno umorni, a Vaš partner ili cimer je na izmaku snaga, ozbiljno razmislite o poseti lekaru, jer može pomoći da unapredite kvalitet spavanja i života u celosti.

 

Leave A Comment

Vaš komentar

Ime

Email

PRIJAVA ZA NEWSLETTER

Budite u toku sa našim akcijama, novitetima i čitajte besplatne savete o zdravlju, spavanju i uređenju doma