Meditacija za lepši san

Meditacija za lepši san

By | 2018-05-17T15:39:00+00:00 May 17, 2018|Tags: , , , , , , , |0 Comments

 

Ako Vaše misli jurcaju 200 na sat baš kada se sve stiša i napokon se ušuškate u krevet, onda veoma dobro znate da pre Vama može biti sasvim besana noć. Meditacija bi mogla biti pravo rešenje za Vas u takvim trenucima, ali i u bilo kojim drugim, jer je odličan način borbe i protiv nesanice i hroničnog umora. Meditacija je, praktično, način opuštanja, a samim tim i oslobađanja stresa koji se nakupi tokom dana.Naravno, kao i svaku tehniku, i meditaciju je potrebno vežbati, ali će zato na kraju rezultirati mnogo lakšim i lepšim spavanjem.

Šta više, meditacija – vežbanje namernog utišavanja ili usmeravanja pažnje, stvara fizičke promene nalik onima koje nastaju tokom najranijih fazi sna. Puls usporava, šećer u krvi opada, a hormoni stresa se snižavaju. Ako uspete da sami sebe meditacijom dovedete u ovo stanje, to znači da će Vaše tonjenje u pravi, dubok san biti mačji kašalj.

Predlažemo Vam nekoliko najčešćih tipova meditacije, a na Vama je da malo eksperimentišete i utvrdite koji Vam najviše odgovara.

 

Meditacija kroz pažljivost

U pitanju je najpopularnija forma meditacje, a bazira se na jednostavnom usmeravanju dodatne pažnje na sopstveno telo. Postaćete svesniji zvuka svojih udisaja, osećaja poda ispod Vas, primera radi. Osetićete kako se polako umirujete, dišete sporije i smirenije i upoznajete sebe bolje.

Meditacija kroz koncentraciju

Kod ove vrste meditacije je važno da svu svoju pažnju usmerite na jednu jedinu stvar. Za poečtnike je važno da znaju da je nalaženje tačke koncentracije važno za potpuno opuštanje i otvaranje uma, što kasnije treba da zameni jedna stvar ili želja na koju se koncentrišete. Možete izgovarati na glas ili u sebi, a najvažnije je da Vam misao ispuni um, kao na primer: „ Smiren sam“, „Uspešan sam“, „Sve će biti u redu“ ili slično.

Vođena meditacija

Kod vođene meditacije suština je u slušanju druge osobe koja Vas navodi kroz priču i načine opuštanja.To može biti „naređenje“ da svoju pažnju usmerite na disanje, opuštanje stopala, kapaka, ramena i drugih delova tela ili navođenje kroz fantaziju – zamišljanje opuštajućih predela i situacija. Vođena meditacija može biti izuzetno korisna kada je u pitanju prezentovanje. Primera radi, vođena meditacija kroz izuzetno upešan sportski nastup može odlično uticati na sportistu kojem predstoji veliko takmičenje, ili imaginacija uspešnog rada za osobu kojoj predstoji važan razgovor za posao.

Naravno, malo je verovatno da će pored Vas biti stručnjak koji će Vas navoditi, pa je jednako zgodno da se poslužite snimcima i uputstvima u audio formatu koje možete pronaći na internetu.

Svakako budite spremni na to da će Vam biti potrebno izvesno vežbanje dok ne počnete da primećujete efekte. Zato počnite sa svega par minuta meditacije pre odlaska u krevet, a ukoliko budete uporni, vreme će samo pokazati koliko i koja vrsta meditacije su pravi izbor za Vas.

 

Ukoliko preferirate meditaciju na podu ili na dušeku neodgovarajuće tvrdoće, obavezno investirajte u kvaitetan naddušek. Ne samo da će spasiti Vašu kičmu, već će i doprineti bržem opuštanju i boljem spavanju.

Naravno, kvalitetna i udobna podloga ne treba da služi samo meditaciji – jednako je važno da se i nakon meditacije „izvalite“ i uživate u komforu po Vašoj meri, jer će meditacija u kombinaciji sa dubokim i zdravim snovima doneti izuzetno energična buđenja.

Leave A Comment

Vaš komentar

Ime

Email

PRIJAVA ZA NEWSLETTER

Budite u toku sa našim akcijama, novitetima i čitajte besplatne savete o zdravlju, spavanju i uređenju doma