Lako pobedite nesanicu

Lako pobedite nesanicu

By | 2018-01-30T17:03:28+00:00 November 15, 2017|Tags: , , , , |0 Comments

Ispravne navike u spavanju mogu biti od ogromnog značaja u borbi protiv lošeg i nedovoljnog sna.

Dobro je poznato da manjak sna dovodi do smanjenje koncentracije, malaksalosti, konstantnog umora, a kasnije i do mnogo ozbiljnijih posledica.

Brojni faktori utiču na kvalitet sna, kao što su prisustvo električnih aparata u spavaćoj sobi, količina svetlosti i zvuka, boja, ali i temperatura prostorije i pogotovo pravilan odabir dušeka i jastuka, ali ih nije nemoguće potpuno prilagoditi sopstvenim potrebama.

Ipak, ukoliko se i pored toga suočavate sa mukom zvanom nesanica, možda je vreme da posetite lekara. Insomnija se može prevazići, ali potrebno je mnogo vremena, strpljenja i različitih pristupa problemu.

Ukoliko do sada niste pokušali da se borite na ove načine, možda je vreme da probate.

Vežbe za relaksaciju

Ne treba Vam doktor da pokušate sa vežbama za relaksaciju, pogotovo sa vežbom za progresivno opuštanje mišića. Pokušajte da stiskate i opuštate različite  grupe mišića, od glave ka stopalima. Ponovite ovo više puta i ubrzo ćete osetiti kako Vam san navire na oči.

Takođe, od velike pomoći mogu biti i vežbe disanja. Pravilno i smireno disanje pozitivno utiče na psihičko I fizičko opuštanje.

Pokušajte da dišete duboko i lagano, punim plućima. Udišite na usta, a izdišite na nos.

Ukoliko ste znatiželjni, pokušajte sa meditacijom ili jogom, možda upravo tu leži rešenje Vaših problema sa spavanjem.

Odredite i pridržavajte se strogih pravila

Budno ležanje u krevetu može dovesti do poremećaja spavanja tako što će u Vašem umu stvoriti neprijatnu vezu između spavaće i sobe i nesanice. Naučite se da ustanete iz kreveta čim shvatite da Vam je potrebno više od 20 minuta da zaspete. Pokušajte da se premestite na ležaj u drugom delu kuće, ili se prvo opustite uz čitanje knjige ili toplu kupku.

Takođe, pokušajte da sebi odredite striktne sate za leganje i ustajanje. Primera radi, lezite u 10 sati uveče, a ustanite u 6, bez obzira na to koliko sati u proseku spavate. Ukoliko legnete u 10, vrtite se i prevrćete do ponoći, a zatim napokon zaspete i ustanete u 8, to je sasvim dovoljno vremena da se naspavate i uskoro će Vaše telo samo početi da se „gasi“ u isto vreme svake noći.

Posetite stručnjaka

Muke sa spavanjem mogu da imaju veoma ozbiljne posledice na psihu i fizičko zdravlje, hraneći nezdrave strahove i verovanja u vezi sa spavanjem. Pokušajte da posmatrate stvari na ovaj način: što se više borite sa nesanicom više brinete o svojoj nesanici, a brige dovode do još dublje nesanice. Terapija kognitivnog bihevioralizma  uključuje konkretna ponašanja, kao što je određivanje redovnog vremena za odlazak u krevet i buđenja, tehnike opuštanja, kao i medicinska sredstva, ukoliko je potrebno.

Ne stidite se da potražite pomoć, jer je insomnija bolest kao i sve druge i ukoliko se ne leči na vreme, može dovesti do veoma velikih negativnih posledica.

 

Leave A Comment

Vaš komentar

Ime

Email

PRIJAVA ZA NEWSLETTER

Budite u toku sa našim akcijama, novitetima i čitajte besplatne savete o zdravlju, spavanju i uređenju doma