Pametno vežbanje za bolji san

Pametno vežbanje za bolji san

By | 2018-01-30T17:01:44+00:00 December 30, 2017|Tags: , , , |0 Comments

Pored brojih prednosti (smanjuje nivo stresa, pomaže pri kontrolisanju telesne težine, prevencije bolesti i drugih), redovno vežbanje je veoma važno i za dobro i zdravo spavanje. Ipak, nije dovoljno samo vežbati – bitno je i kada vežbati.

Ako ste redovan „vežbač“, a i dalje imate povremne poteškoće sa spavanjem, možda je pravo vreme da promenite svoje navike.

Po jutru se dan poznaje

Jutarnje vežbanje je ulavnom najbolji izbor za one koji rade druge smene ili jednostavno ne mogu da usklade popodnevne obaveze. Pored toga što ćete se odlično razbuditi, jutarnje vežbe odlično utiču i na spavanje. Da budemo precizniji, ljudi koji obave svoju jutarnju rutinu oko 7 sati spavaju duže, doživljavaju dublji ciklus sna i provode čak do 75% vremena više u stadijumu sna koji vraća energiju, u odnosu na ljude koji vežbaju kasnije tokom dana.

Takođe, ukoliko svoje rano razgibavanje obavljate napolju lakše ćete regulisati svoj ciklus ustajanja i leganja usled pojačane doze dnevne svetlosti.

Popodne ima svoje prednosti

Ako se rano jutarnje vežbanje ne uklapa u Vaš raspored, nije sve izgubljeno: vežbanje u popodnevnim satima ima svoje dobre strane i za same rezultate vežbanja, ali i za spavanje.

Naime, ljudsko telo je za stepen do dva toplije popodne u odnosu na sate nakon buđenja, što mišićima omogućava da rade brže i efektnije, smanjuje se rizik od povreda i pokreti se brže usklađuju. Popodnevno vežbanje, pogotovo kada je u pitanju kompleksno vežbanje kao što je aerobik, može pomoći kod nesanice i noćnog buđenja.

Moguć razlog jeste taj što vežbanje podiže temperaturu tela i drži je u tom stanju oko 5 sati. Nakon toga, temperatura počinje da opada, što je signal da je telo spremno za spavanje.

Izbegavajte vežbanje pre spavanja

Za dobar i kvalitetan san izbegavajte vežbanje u kasnijim večernjim časovima ili neposredno pre spavanja. Povišena telesna temperatura, pojačana doza adrenalina i ubrzane vitalne funkcije će onemogućiti telu i mozgu da se opuste i regenerišu.

Ako ne želite da se odreknete kasnog vežbanja, preporučujemo jogu ili lagane vežbe istezanja koje će Vas opustiti i pomoći u pripremama za miran i dubok san.

 

Leave A Comment

Vaš komentar

Ime

Email

PRIJAVA ZA NEWSLETTER

Budite u toku sa našim akcijama, novitetima i čitajte besplatne savete o zdravlju, spavanju i uređenju doma