San u doba mudrosti

San u doba mudrosti

By | 2019-01-30T13:07:13+00:00 January 30, 2019|Tags: , , , , , , , , , , , |0 Comments

Odlazak u penziju može osim usporavanja životnog ritma doneti i mnogo razloga za radost, imaćete više vremena za one stvari u kojima istinski uživate, bilo da je to više vremena koje možete provesti sa porodicom ili odlazak na planinarenje, putovanje.  Ukoliko volite da čitate, bavite se baštovanstvom ili jednostavno uživate u šetnji sa prijateljima, ovaj novi period života će vam veoma goditi.

Stavka koju odmah možete dodati na listu stvari za koje ćete imati više vremena je SPAVANJE.
U proseku, nakon odlaska u penziju, ljudi spavaju 20 minuta duže tokom noći.  Naviše su na dobitku oni koji smatrali da je spavanje neka vrsta bespotrebnog trošenja vremena, jer se se njihovo trajanje sna nakon odlaska u penziju povećava za oko 45 minuta. Ono čega ste svakako oslobođeni su problemi sa spavanjem izazvani stresom usled posla.

Svakako postoje I izazovi da se ostvari kvalitetan san tokom penzije. Teško je uhvatiti ritam odlaska na spavanje u isto vreme pogotovo kad svako jutro imate mogućnost da spavate neograničeno. Da biste zadržali ritam spavanja ispratite sledeće preporuke.

Opustite se pre spavanja

Kako postajemo stariji sve nam je teže da zaspimo. Da biste lakše utonuli u san, stvorite sebi jednu rutinu odlaska na spavanje, učinite atmosferu prijatnom i mirnom. Isključite TV i električne uređaje (led lampice stimulišu vaš mozak I drže vas budnima) I umesto toga čitajte, napravite mirišljavu kupku ili slušajte opuštajuću muziku. Praćenje iste rutine svake večeri poslaće poruku vašem mozgu i telu da je vreme da se opustite i pripremite svoje telo za odmor.

Navijajte sat u isto vreme ujutru

Ne samo da će previše spavanja ujutru napraviti poteškoće sa odlaskom na spavanje uveče, već je i previše spavanja povezano sa rizicima demencije. Podesite šemu spavanja koje ćete se držati čak i  vikendom.

Izbegavajte spavanje poslepodne

Sad kad niste više zaposleni, čini se veoma primamljivo da dremnete poslepodne. Izbegavajte popodnevnu dremku, jer će to poremetiti vaše vreme odlaska na spavanje uveče. Ukoliko ne možete potpuno da se odreknete poslepodnevne dremke, svedite je na najviše 20 minuta.

Šetajte koliko god ste u mogućnosti

Ukoliko se osećate pospano tokom dana, izađite iz kuće i prošetajte. Šetnja će vam pomoći da se rasanite kao i da kvalitetnije spavate uveče.

Možda vam izgleda suludo da nakon mnogobrojnih godina življenja i rada po ustaljenoj šemi, sad opet pravite neku vrstu nove šeme spavanja, ali imajte na umu da će vam ovaj ritam doneti mnogo više kvalitetnog sna i napunićete baterije za naredni dan.

 

Leave A Comment

Vaš komentar

Ime

Email

PRIJAVA ZA NEWSLETTER

Budite u toku sa našim akcijama, novitetima i čitajte besplatne savete o zdravlju, spavanju i uređenju doma