Saveti za “noćne ptice”

Saveti za “noćne ptice”

Zahvaljujući unutrašnjem časovniku vaše telo se u različitim delovima dana oseća manje ili više budno. To je već prirodni fenomen, neki ljudi su prepuni energije u 7 ujutru, dok se neki tako osećaju tek kad padne mrak. Međutim, šta se dešava kada poželite to da obrnete? Našli ste npr. posao koji zahteva veoma rano buđenje ili imate obaveza koje morate obaviti pre posla.

Ovaj prelazak zahteva i podešavanje vašeg unutrašnjeg časovnika, a sledeći koraci vam to olakšavaju.

  1. Podešavanje časovnika na ranije jutarnje buđenje

Jedan od razloga zašto su ljudi noćne ptice je taj što jednostavno nisu uveče dovoljno umorni da bi ranije zaspali. Biće vam u početku teško da se ujutru budite ranije, ali budite uporni. Nakon što nekoliko dana budete ustajali u 6 sati, vrlo je verovatno da će vam se posle nekoliko dana prispavati u 10 uveče.

  1. Ulazite polako u novi ritam

Ukoliko ste godinama ustajali oko 7.30 biće vam teško da odjednom ustajete u 6, ali možete postepeno svoj časovnik da pomerate unazad tako što ćete na nedeljnom nivou pomerati vreme ustajanja za po 15 minuta ranije.

  1. Pustite svetlost u svoju spavaću sobu

Stvarno je teško da se osećate puni energije ujutru ukoliko je mrak u sobi. Leti možete podići roletne, zimi upalite što više svetla, jer će svetlost povećati proizvodnju melatonina, a samim tim ćete se osećati više budnim.

I kako god, nemojte produžavati dremanje ujutru.

  1. Podesite raspored večernjih aktivnosti

Ukoliko vam raspored dozvoljava, podesite vreme kada idete u teretanu, kada večerate, gledate TV, viđate se sa prijateljima. Ako primetite da ne stižete sve, skratite neku od aktivnosti ili ostavite za neki drugi dan u nedelji kako biste ostavili sebi dovoljno vremena za san.

  1. Budite pripremljeni

    Najbolji način da podesite svoj novi ritam je da se istog načina držite i vikendom bez obzira što ne morate na posao ili da decu vozite u školu. Vaš organizam će biti na dobitku uvođenjem ritma. Možda će vam se učiniti da vam prija duže spavanje vikendom, ali već ponedeljkom ćete shvatiti da to nije tako i zato ne odustajte od svog novog ritma tako lako.

Leave A Comment

Vaš komentar

Ime

Email

PRIJAVA ZA NEWSLETTER

Budite u toku sa našim akcijama, novitetima i čitajte besplatne savete o zdravlju, spavanju i uređenju doma