Šta nakon neprospavane noći?

Šta nakon neprospavane noći?

By | 2018-03-15T10:12:29+00:00 February 28, 2018|0 Comments

Postoji mnogo razloga zbog kojih Vas može čekati neprospavana noć – taman kada krene da Vas hvata san, telo se pobuni i opet ležite budni i nadate se da će sat prikazivati da je jutro tu.
Počevši od novorođene bebe kojoj je potrebno redovno hranjenje, komšija koji prave veoma bučne žurke, pa sve do Vašeg sopstvenog uma koji radi 300 na sat, čeka Vas veoma naporno jutro i još teži dan. Ali sam umor nije jedina loša stvar. Saznajte u nastavku teksta kako može izgledati Vaš dan nakon noći pune prevrtanja, trzanja i svega osim dobrog spavanja.

Um nije tako bistar

Kada napokon dočekate jutro nakon mučnih buđenja na svakih par sati, Vaše kognitivne sposobnosti (brzina razmišljanja) i Vaša koncentracija će biti jedva na minimumu. Upravo je ovo razlog zbog koje je izuzetno opasno voziti nakon lošeg spavanja – ne možete reagovati dovoljno brzo kao što biste to mogli u normalnim okolnostima.

Zaboravljate stvari

Kada spavanje nije kvalitetno i vremenski dovoljno, postaje mnogo teže da učite nove stvari i skladištite nova sećanja. Neispavanost utiče i na stvari koje ste naučili prethodnog dana – naime, Vašem mozgu je potrebno određno vreme da obradi i „sačuva“ nove informacije. Dakle, nije stvar samo u ukupnoj količini spavanja, već i u tome da li je Vaš san prerano prekinut.

Štetni proteini ostaju tu gde jesu

Proteini amiloida, koji se povezuju sa Alchajmerovom bolešću, redovno se „uklanjaju“ kada se propisno naspavate. Ali, kada učestalo spavate loše, količine ovog lošeg proteina se samo uvećavaju.

Postajete džangrizavi

Buđenje tokom noći može da učini da se osećate mnogo senzitivnije i nervoznije sledećeg dana, što nije nimalo iznenađujuće. Ukoliko Vam se ovako loše noći dešavaju često, pod većim ste rizikom od padanja u depresiju i hronične anksioznosti.

Ako ste dočekali jutro nakon jedne od ovakvih noći:

  • Naoružajte se vitaminima – svežim voćem ili voćnim sokovima koji će Vam pružiti energiju neophodnu da „pregurate“ dan.
  • Izbegavajte teške i masne obroke – samo će Vas dodatno usporiti, a pospanost će biti gora nego ikada.
  • Zaboravite na bezbroj šoljica kafe! Jutarnja kafa je sasvim u redu, ali previše kofeina neće doprineti boljem funkcionisanju, a Vaš želudac će ispaštati pre ili kasnije.
  • Prošetajte. Umesto autobusa ili automobila, ukoliko Vam vreme i udaljenost destinacije dozvoljavaju, prošetajte. Fizička aktivnost i svež vazduh će razbistriti Vaš um i podići nivo energije koja je preko potrebna.
  • Ako uspete da ugrabite dvadesetak minuta za brzu regenerišuću dremku, uhvatili ste slamku spasa! Dokazano je da kratko dnevno spavanje može da obnovi nivo energije i pomogne da svakodnevne aktivnosti obavljate spretnije i brže.

Tagovi

Leave A Comment

Vaš komentar

Ime

Email

PRIJAVA ZA NEWSLETTER

Budite u toku sa našim akcijama, novitetima i čitajte besplatne savete o zdravlju, spavanju i uređenju doma