Tri jednostavna saveta koji će Vam pomoći da mirno spavate ovog leta

Tri jednostavna saveta koji će Vam pomoći da mirno spavate ovog leta

Ono najbolje što izvučemo od juna, jula i avgusta istovremeno može biti i najgore za kvalitetan san. Saznajte kako da zaštitite sebe od žarkog neba, vrelih temperatura i ostalih stvari koje sabotiraju san.

 

Leto i problemi sa spavanjem

Ima nekih stvari koje još više smetaju od toga da ležite budni u vreloj sobi okupani znojem. Osim nelagodnosti da morate da ustajete i presvlačite majicu ili idete pod hladan tuš, ovakva vrsta spavanja tokom leta ostavlja vas umornim i letargičnim sledećeg dana. Međutim, vrućina i vlažnost nisu jedini izazovi spavanja koji stižu tokom leta. Duže trajanje dana tokom leta može uticati na vaš biološki časovnik, bučne komšije možete čuti više nego zimi, a komarci vam potpuno mogu onemogućiti duboki i okrepljujući san.

Ne mora sve da izgleda baš ovako. Loš uticaj komaraca možete minimalizovati zatvaranjem prozora, stavljanjem mreža za komarce oko svog kreveta. Kad stavimo na stranu uticaj komaraca, ovo je ono što treba da znate da biste imali dobar san leti.

 

Prizovite noć

Tama stimuliše proizvodnju melatonina, prirodne supstance koja pomaže vašem telu da spava. Dani su duži tokom letnjih meseci, tako da ukoliko želite da idete ranije na spavanje navucite zavese i spustite roletne i sprečite svetlost da uđe u vašu sobu. Ukoliko svetlost i dalje bude prolazila, navucite tamne zavese. I uvek uveče prigušite svetla i odlučite se za sijalice sa niskim naponom.

 

Održavajte svežinu

Da biste sačuvali sobu od pregrevanja tokom leta, spustite roletne tokom dana. Uključite klimu ili ventilator da bi soba ostala sveža. Idealna temperatura za spavanje je između 16 i 20 stepeni Celzijusa. Nosite pidžame koje su izrađene od svetlih, prozračnih materijala kakvi su pamuk ili lan. Skolonite ćebe ili jorgan i odlučite se samo za tanki prekrivač.

 

Držite se svog rasporeda

Bez obzira na to što su dani duži , bilo bi mudro držati se obrasca spavanja iz proleća i zime i odlaziti na spavanje u isto vreme svake večeri i ustajati u isto vreme i ujutru. Ovo će pomoći regulaciji vašeg unutrašnjeg časovnika i zaspaćete mnogo lakše. Takođe, pokušajte da pred spavanje izbegnete previše naporne treninge, jer to povećava broj otkucaja srca i biće vam teže da se smirite i zaspite u vaše uobičajeno vreme.

Ono najbolje što izvučemo od juna, jula i avgusta istovremeno može biti i najgore za kvalitetan san. Saznajte kako da zaštitite sebe od žarkog neba, vrelih temperatura i ostalih stvari koje sabotiraju san.

 

 

Leave A Comment

Vaš komentar

Ime

Email

PRIJAVA ZA NEWSLETTER

Budite u toku sa našim akcijama, novitetima i čitajte besplatne savete o zdravlju, spavanju i uređenju doma