Trikovi za otpuštanje stresa

Trikovi za otpuštanje stresa

By | 2018-01-31T10:34:15+00:00 January 29, 2018|0 Comments

Vrtite se satima u neuspešnom pokušaju da zaspete?

Proverite svoj nivo stresa. Sedam od deset odraslih ispitanika kaže da su izloženi stresnim situacijama na dnevnoj bazi, kao i da su svesni da veoma često noću ne mogu da spavaju usled stresa, ali i da je stres koren mnogih drugih poteškoća sa kojima se suočavaju – naglog gubljenja ili dobijanja težine, želudačnih bolova, glavobolja, poremećaja u srčanom ritmu.
Bilo da je u pitanju ljubavna svađa, tesni poslovni rokovi, rata za kredit ili bilo šta drugo, ishod je isti – neprespavana noć, teško ustajanje i dekoncentracija i manjak energije tokom dana. Razmislite o tome da organizujete sopstvenu umirujuću rutinu koja će Vam pomoći da lakše, brže i bolje spavate. Umesto čačkanja telefona, tableta ili računara, pokušajte sa ovim opuštajućim aktivnostima.

 

Napunite kadu

Opuštanje u kadi punoj penušave, vruće vode je odličan način da završite dan. Kupke ili ulja za kupanje sa esencijom lavande će Vas dodatno opustiti, jer je dokazano da čak i samo udisanje mirisa lavande dovodi do dubljeg sna. Ako niste fan pene, odlično će poslužiti i mirišljava sveća sa aromom lavande.

Opustite se uz dobru muziku

Vreme pred leganje nije baš idealno za glasan rokenrol, ali je odlično za lagani džez, ambijentalnu muziku ili klasiku. Zamenite film ili emisiju prijatnom melodijom i osetićete kako stres lagano nestaje.

Neka Vam čaj pređe u naviku

Šolja blagog biljnog čaja je sjajan način da se ugrejete i opustite pre odlaska u krevet. Kamilica, đumbir ili nana su izbori sa kojima nećete pogrešiti.

Pažljivo sa vežbanjem

Vežbanje svakako može pomoći da bolje spavate, ali ukoliko vežbate suviše neposredno pred spavanje može se desiti upravo suprotno – povišena telesna temepratura koja nastaje usled vežbanja može dovesti do bezuspešnih pokušaja da zaspete.

Izuzetak je joga: uz lagane pokrete i dobro osmišljene položaje ćete opustiti i um i telo.

Pišite

Najobičnije vođenje ličnog dnevnika može značajno pomoći pri borbi sa nervozom. Kada prebacite brige iz misli na papir, problemi će delovati realnije i bliže rešenju. Naravno, ne treba da se forsirate i da zapisujete apsolutno svaku sekundu svog dana, ali je odličan način da se smirite i opustite u stresnim situacijama.

Tagovi

Leave A Comment

Vaš komentar

Ime

Email

PRIJAVA ZA NEWSLETTER

Budite u toku sa našim akcijama, novitetima i čitajte besplatne savete o zdravlju, spavanju i uređenju doma